JEDEN ŽIVOT, JEDEN SVĚT

Dokonalost? Ano či ne?

21.01.2015 14:29

Zjistila jsem, že jsem si celý život přála, abych byla dokonalá. Abych byla na všechny milá, abych to měla u všech dobrý a nikomu jsem nebyla trnem v oku. Byla jsem tak i vychovaná, abych tady byla ta první, kdo se omluví. Abych já udobřila ty všechny špatné vztahy, které vznikly jakýmkoliv nedorozuměním. Byla jsem na to naučená, takže mi to nepřišlo divný, dělat to pokaždé. Sebrala jsem u sebe veškerou svoji kladnou stránku a pokusila se ji využít v praxi. Teď si ale říkám, bylo tomu opravdu dobře být pořád ta, která se chce zavděčit všem? Po přečtení knihy Temná stránka hledačů světla jsem si uvědomila, že bych se nad tímto „problémem“ měla více zamyslet a zvážit, jak se chci chovat k ostatním, co od sebe očekávat a jak žít, abych byla co nejvíc vyrovnaná. Možná je nás víc, kteří toto řeší a proto bych tomu chtěla dát prostor a více se tím zabývat. I tím, že o tom tady píšu si to v hlavě rovnám. Budu ráda za každé vaše postřehy, které by mohly pomoci  nejen mě.  Kniha, o které jsem psala o pár řádků výše je velkým rádcem. Napoprvé jsem ji opět zhltla rychlostí blesku a odneska si z toho „pár“ (mám pocit, že každá věta mě obohatila :o) informací s radami jak na to. Jak na svůj život, aby byl jako jing-jang, černá-bílá, světlá-tmavá.

 

 

Začnu pomalu a zlehka. Zkusím nám tu vypsat x vlastností člověka, které ve svém životě využívá. Zkuste si je přečíst a zamyslet se nad tím, jestli by jste se byli schopni takto chovat či takto jednat. Zkuste si je vypsat na papír a udělat si poznámky k těm, které sami vykazujete a k těm, které v každém případě ne a ještě vás urážejí, že byste takoví měli či mohli být. Já udělám to samé a pak budeme moci pokračovat v bádání J

Autorka knihy doporučuje: Pokud dokážete slova vyslovit bez jakéhokoliv citového zabarvení, pokračujte s dalším slovem. Napiště slova, která se vám nelíbí nebo na něž reagujete. Pokud si nejste jistí, že ta slova pro vás mají jakýkoliv náboj, zavřete na chvíli oči a meditujte nad slovem. Několikrát si ho nahlas zopakujte a ptejte se sami sebe, jak byste reagovali, kdyby Vás někdo, koho si vážíte, tímto slovem označil. Pokud by vás to rozhněvalo či zmátlo, napište si to.

 

Seznam negativních vlastností/slov

Nenasytný, prolhaný, strojeý, lakomý, nenávistný, žárlivý, mstivý, nadřazený, protivný, panovačný, svárlivý, zbabělý, zlý, zlomyslný, prudérní, sukničkář, vzteklý, tajnůstkářský, nespolehlivý, alkoholik, ničivý, závislý na drogách, gamler, zvrácený, tlustý, nechutný, hloupý, idiot, výhružný, nevědomý, masochistický, bulimik, anorektik, zanedbatelný, bezcitný, nutkavý, chladný, přísný, zneužívající, manipulátor, pasivní, utlačující, sobecký, vychloubající se, bláznivý, emocionální, okázalý, nepříjemný, nepořádný, chvástavý, upovídaný, pasivní, agresivní, páchnoucí, pitomý, zbabělý, slaboch, neautentický, útočnu, nevhodný, necivilizovaný, lhostejný, podivín, opožděný, nezodpovědný, neschopný, líný, oportunista, opilec, lakomý, nečestný, zabedněný, retardovaný, zrádce, vyhýbavý, nedospělý, pomlouvačný, nadutý, zoufalý, dětinský, běhna, štěkna, zženštilý, bažící po penězích, nevyrovnaný, krutý, necitelný, nahánějící strach, nebezpečný, výbušný, perverzní, pomatený, nuzný, energický, příživník, zákeřný, defenzivní, nenávidějící lidi, smutný, labilní, neschopný, nanicovatý, eunuch, maminčin mazánek, nervozní, deformovaný, arogantní, chromý, skrblík, staropanenská, flundra, prolhaný, odsuzující, šjdíř, povrchní, hrubý, bezohledný, mučedník, pokrytec, kupčící s láskou, žalobníček, nepřejícný, blahosklonný, bažící po moci, marnotratný, vyšinutý, nečestný, pobožnůstkář, bílá pakáž, úzkostliý, nafoukaný, překotný, potrhlý, sadistický, všetečný, poraženecký, podlý, nezdárný, závistivý, kritický, laxní, nedbalý, děvka, hanebný, špinavý, zahořklý, nestydatý, panovačný, nepřízpusobivý, starý, chladný, roztržitý, zbabělý, nemilosrdný, zchátralý, rezervovaný, vzteklý, rasistický, zpátečnický, snob, elitářský, teplouš, vulgární, zpupný, neoblomný, zlý, ignorant, zloděj, podvodník, simulant, kariérista, beztřídní, laciný, nevyzpytatelný, intrikán, nohlsed, nestálý, zbídačený, beznadějný, nedostačující, mizera, ukňouraný, dolézavý, výtržník, skromný, nemilý, delikvent, bojácný, zlodějíček, dotěrný, neodbytný, perfekcionista, vševěd, zlomyslný, počestný, hipík, neužitečný, střední třída, strnulý, držící se stranou, klamající, méněcenný, destruktivní, natvrdlý, konfliktní, slaboch, netrpělivý, plný zloby, lesbička, sebezničující, pánovitý, tupec, brutální, přecitlivělý, zabedněný, nevkusný, nezajímavý, neživý, prázdný, ďábelský, směšný, ubohý, lichotník...

 

Pokud na tomto seznamu nejsou slova, která se ozvala ve vašem životě, či vám způsobila bolest, tak si je tam přidejte.


 

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode