JEDEN ŽIVOT, JEDEN SVĚT

Jóga a já: Bob Harper - Yoga for the Warrior&Yoga ABS

03.02.2014 14:03

bh_yoga.jpgStejně, jako jsem se odhodlávala cvičit se Zuzkou Light, tak jsem se odhodlávala vyzkoušet něco od Boba. Jeho cvičení není tak slibně krátké jako s Jillian či Zuzkou, a proto jsem ho stále odsouvala. Ke konci roku 2013 mě ale dostihla lehčí nemoc a já nebyla schopná poskakovat v rytmu s Jillian, proto jsem se odhodlala a sáhla po něčem od Boba. Jelikož byl i manžel doma, tak jsem to mohla zařadit kamkoliv a nemusela se starat, jestli už je dítko vzhůru či nikoliv.

První, co jsem se rozhodla vyzkoušet (v domění, že to nebude tak náročné), byla Yoga for the Warrior&Yoga ABS. Jak já jsem se mýlila, když jsem si bláhově myslela, že to bude lehčí varianta :o)Hodinka a kousek času mě přesvědčila o tom, že s Bobem mě to bavit bude, ale že se u toho i pěkně zapotím.

Je to jen pár let zpátky, kdy jsem začala chodit na jógu. Tedy, abych byla přesná, tak jsem tam byla párkrát a jakmile změnili instruktora, tak jsem přestala chodit úplně. Jednalo se o jógu klidnou, spíše prodýchávající. Asi půl rok zpátky jsem se nechala překecat od kamarádky a zašla s ní na hodinu powerjógy. Tam jsem zjistila, jak strašně moc jsem zkrácená, neprotažená, neohebná a neforemná! Toto všechno a možná i trocha navíc mě mohlo lehce odradit, ale kupodivu ne. Nestalo se tak jen díky cvičitelce, která je naprosto úžasná! Rozhodla jsem se jít znovu a našla jsem si v tomto cvičení (snad se to tak dá nazvat) i zalíbení. Protože jsem si z pozic pamatovala akorát sérii Pozdrav slunci, nějakou dobu jsem chodila pouze na vedené hodiny. Doma jsem se odhodlala cvičit až v prosinci.

Ale, abych tady nekecala jen o sobě, protože to by mohlo dát ještě na několik set řádků, tak se zaměřím přímo na již zmíněný druh jógy.

Musím uznat, že Bob je sympaťák. Při tomto cvičení je mi o mnohem příjemnější, než kdy jsem na něj koukala při reality show The biggest loser. Jeho blog cvičení má, jak už jsem psala výše, něco lehce přes hodinu. Veškeré druhy a názvy cvičení zopakuje a má je vždy uvedené ve spodní straně obrazovky, kde je také i zbývající a ubíhající čas.

Oproti Jillian má Bob za sebou tři cvičící s třemi druhy obtížnosti. Nepamatuji si jména, ale cvičí zde dvě dívky a mladík (neodvažuji se napsat chlapec ani muž – fakt nevím, ale jedno je jasné – je černej:o). Je to s podivem, ale tento mladík cvičí v té nejlehčí obtížnosti (ukazuje zde, že ne vždy jsou lidé s viditelnými svaly víc ohební než ti bez svalů:o).

Celou dobu Bob popisuje přesně to, co se má dělat. I přesto je lepší si celou hodinu projet, abyste věděli, co se bude cvičit a jak.

Jak jsem si zpočátku myslela, že to bude pohodička, tak jsem byla vyvedena z omylu. Počáteční protažení ve formě hlubokého překlonu, kdy mi visela hlava dolů a já se protahovala (krev mi skoro vytékala z uší :o) jsem zjisitla, že to bude kvalitní protažení a že se pravděpodobně i zapotím. Nemohu zde uvést přesné názvy všech pozic, neboť je prostě nevím. Ale Pozdrav slunci jsem tam našla a užívala si ho. Pozice, která zde funguje jako odpočinková, je pro mě náročnější, ale kupodivu jsem si v ní našla také zalíbení. Možná to bylo tím, že byla opravdu nejlehčí :D

Tuto Jógu jsem cvičila několikrát a musím uznat, že to opravdu pomáhá. Každým dnem jsem se přibližovala ke špičkám víc a víc.

yoga-warrior-i-steve-williams.jpg

Kromě jógy se Bob ke konci (myslím, že nějakých závěrečných 15min) věnuje posilování břicha. Cože je vlastně takový bonbonek, který jsem uvítala.

To, že se jednalo o poctivé protažení a posilování jsem zjistila poté, kdy jsem začínala cvičit oblečená a končila skoro nahatá. Nikdy bych neřekla, že jóga bude taková fuška. V některých pozicích jsem si připadala jako ten největší nemotora. Poprvé jsem se snažila zacvičit všechno, ale opravdu to nešlo, což by mohl potvrdit i můj muž, který vše sledoval jedním očkem :o))

Ještě by možná stálo za zmíňku to, s jakou hudbou Bob cvičí. V podtextu zní rock, který ale kupodivu vůbe nevadí. Kdo by to byl řekl, že si člověk jógu zacvičí i s tvrdší muzikou než je klidná a meditační. Mě to vůbec proti srsti nebylo, naopak mi to dodávalo větší chuť se pustit do odvážnějších pozic.

Za mě tedy mohu jen a jen doporučit. V nejbližších dnech se chystám i na jiné cvičení vedené právě Bobem a těším se, co mi zase nepůjde:o) K této józe se určitě ještě několikrát vrátím.

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si www stránky zdarma!Webnode