JEDEN ŽIVOT, JEDEN SVĚT

Kousek nás u Vás aneb rozhovor se zakladatelkou eshopu Kousek Tebe Terezou Plášilovou

23.06.2014 14:31

Tereza Plášilová

Protože se konečně rozběhla nová verze eshopu Kousek tebe, mám spolu s touto událostí možnost vyzpovídat majitelku, dvojnásobnou maminu a neuvěřitelně tvůrčí osobnost Terezu Plášilovou.

 Určitě už jsi odpovídala nesčetkrát, přesto si tuto otázku neodpustím. Co bylo prvním takovým impulsem k tomu, aby jsi začala tvořit a vyrábět a následně si vytvořila eshop Kousek Tebe?

Tvoření se věnuji od malinka. Zkoušela jsem toho hodně. Vždycky mě bavilo tvořit, malovat, kreslit, modelovat, navštěvovala jsem ZUŠku, v 18 jsem si zkusila malování na hedvábí a to mě drží do dneška. Po narození mé první dcery jsem hledala méně náročnou aktivitu na prostor a čas a zkusila jsem si Fimo. Doteď si pamamtuju, jak jsem se rozhodovala ve výtvarných potřebách, jestli Fimo nebo plstění. Zvítězilo Fimo. Následně první kurz s Judy Belchcer a byla jsem ztracená…

A k eshopu Kousek Tebe mě vedlo, že jsem chtěla svoje věci někde prezentovat a prodávat. Na webu, který jsem měla předtím, jsem měla jen hedvábí, takže jsem hledala další možnost. No a napadlo mě, že bych mohla mít něco, kde bude více kategorií, více produktů…

 

Co tě inspirovalo k vytvoření názvu Kousek tebe?

Tenhle název vlastně napadl mého bratra, teda jeho to napadlo v angličtině Part of soul tedyKousek duše, a mě pak napadlo Kouset tebe. Protože každý, kdo něco tvoří, do toho dává kousek sebe, kousek svojí duše.

 

Eshop je hodně podobný známému Fleru, nebála ses, že se ti tento projekt nevydaří? Co je na Kousku Tebe jiného než na Fleru?

Eshop je záměrně podobný Fleru, taky jsem se tím inspirovala. Chtěla jsem jen něco menšího a regionálního, přehlednějšího. Mít možnost vybrat si, kdo se mnou bude prodávat, mít přehled o výrobcích a produktech a právě pokud budou výrobci z blízkého okolí, tak zasílat v jedné zásilce a ušetřit tak zákazníkovi poštovné. Navíc prezentaci na webu kousektebe.cz ostatním výrobcům nijak nezpoplatňuji plus je nižší provize z prodeje.

 

Kousek tebe nabízí i výrobky od jiných výrobců. Zajímalo by mě, jestlli máš nějaká kritéria, dle kterých si zboží a prodejce vybíráš?

Prodejce přijímám a vybírám podle toho, jestli je zboží zajímavé a v nabídce eshopu ještě není. Nechci tam mít deset prodejců, kteří budou dělat to samé. Chci to mít pestré a zajímavé. Aby si vybral nejen zákazník, ale aby i prodejci měli reálnou šanci na prodej svých výtvorů.

 fotograf Martin Koubek_-9124-2

Tvé zboží můžeme nalézt i v některých kamenných obchůdcích. Dle čeho krámky volíš?

Buď, že mě osloví majitel krámku sám, protože se mu moje věci líbí a nic takového tam nemá, a nebo zkusím oslovit já majitele krámku právě proto, že se mi líbí prodejna a já bych tam chtěla prodávat své šperky.

 

Přestože je to hodně vstřícných kroků, žádá si to i svou daň v podobě času a organizovanosti. Přeci jen, kdybych si chtěla od každého výrobce objednat jeden kousek, tak se s nimi budeš muset spojit, nějak si to fotograf Martin Koubek_-8997-2předat a poté zabalit a odeslat. K tomu máš krásné dvě dcerky, jsi na mateřské „dovolené“. Prozraď nám tajemství. Jak to všechno stíháš?

Momentálně mám pocit, že to moc nestíhám.Takže lítám od jednoho k druhému a když už nemůžu, tak jdu brzo spát s malou Rozárkou, nebo si sednu na sluníčko, dobiju baterky a jedem zase nanovo.

 

Ze začátku jsi spíš malovala na hedvábí a až poté přišla k práci s Fimo hmotou. Proč zrovna tato „modelína“? Co tě na ní zaujalo nejvíc?

To, že se nelepila, nedrobila (nemilé vzpomínky na dětství a modurit ) a nevpíjely se barvy. Mohu pracovat se strojkem na nudle, s hmotou,  kdy se barvy prolínají do sebe, dají se poskládat a hned je z toho krásný vzor. Fantazie pracuje na plné obrátky.

 

Když si prohlédnu tvoji pestrou nabídku, oči mi jen přechází a mám problém s tím, abych si vybrala ten nejhezčí šperk. Máš sama nějaké oblíbence, které ráda a často tvoříš? Zajímala by mě i tvoje nejoblíbenější barva či seskupení barev.

Asi modrá a fialová. A pak černobílá kombinace, ale tam jde hlavně o čistou a precizní práci.

 

Vytvořit krásný netradiční šperk chce hodně představivosti. Kde hledáš inspiraci?

Všude. Kolikrát se podívám z okna třeba na západ slunce a už mě napadne, že je to pěkná barevná kombinace. A takhle to je se vším, nápadů je všude plno, stačí se jen dívat…

 

Cow-back_-0338

Každý má nějaké sny a přání. Jaké jsou ty tvé, co se týče kariéry a práce?Co plánuješ do budoucna?Na co se tví častí zákazníci a fanoušci mohou těšit?

Strašně moc bych si přála, aby eshop vydržel, prodejci přibývali a spokojení zákazníci také. Mým snem je mít vlastní kamennou prodejnu, kde bych měla své výtvory k prodeji plus několik dalších od ostatních výrobců.

A plánuji uskutečnit jarmark, trhy právě výrobců Kousektebe. To ale až bude druhá dcerka trošku větší. Ten plán už mám asi pů roku a ráda bych ho uskutečnila ještě letos.

 

Tak to už se máme aspoň na co těšit. Děkuji Ti za rozhovor.

K.B.

odkaz na rozhovor na blogu eshopu Kousek Tebe

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode