JEDEN ŽIVOT, JEDEN SVĚT

Veselé Vánoce 2007

05.02.2014 11:35

Něco mě lehce probudí. Slastně se protáhnu a ještě nějakou dobu rozjímám v útulné ochraně peřin. Je to paráda! Potom, co okouknu Filípka, který ještě chrupká, vykouknu z okna a zjistím, že přes noc trošku nachumelilo. V tu chvíli si vzpomenu, že je vlastně Štědrý den. Ten den, na který se všichni tak pečlivě připravují. Netrpělivě snášejí ty neuvěřitelné fronty v obchodech, na poslední chvíli vybírají dárky, pečou poslední kousky cukroví, snaží se mít vše dokonalé a úplně naposledy se snaží vykouzlit úsměv na tváři a pohodu v duši.
 Odeberu se do kuchyně na snídani. Z rádia se ozývají vánoční koledy, na stole svítí voňavá svíčka. Rozhodnu se pohladit chuťové pohárky sladkým štrúdlovým zázrakem. Nestačím ještě ani vychutnat posnídaňovou idylku, když už se musím jít ustrojit do něčeho lepčejšího než jsou pohodlné domácí kalhoty a volné tričko. Jako každý rok se chystáme oslavit tzv. dopolední Vánoce s kamarády. Tentokrát se má vše odehrávat v Hronově. Přestože jedeme pozdě, přijedeme včas. Zákon mizícího času. Už hned u vchodu panuje veselá nálada. Všichni se nahrneme dovnitř, přičemž v době mezi dveřmi a křeslem si stihnem popřát krásné svátky, olíbat se a muži ženám předají květiny. Je to velice stísňující chvíle mačkání v úzké chodbičce, ale výsledek stojí za to. U mě teda v podobě pohodlného křesla a dvojky bílého v ruce. BV je opravdu výborné. Muškát nezklame. Snad i proto jsem těch skleniček stačila vypít celkem pět a na závěr velice chutný podomácku vyrobený likér. Zběsilou rychlostí nejmladšího člena osazenstva jsme si rozdali dárky. Nečekané dárečky ovšem udělaly radost. Panuje dobrá nálada, sem tam i veselá. I když by se nadále sedělo a popíjelo velice příjemně, tak se rozhodneme hodovací komnatu opustit. Do auta nasedám velice rozradostněná. Je mi fajn. Doma se rozhodnu v poklidu Štědrého dne vydrhnout Fílípkovi klec. Neustále se drbe, tak musíme ty parazity vyhnat pryč. Zatím teda aspoň z klece. Poté shlédnu velice hezký romantický film Zatímco jsi spal. No, název trošku evokuje k zamyšlení. Co by asi tak žena mohla dělat, zatímco muž spí…? Do mě se postupně vlévá romantická nálada, a protože je miláček daleko, tak se jdu aspoň na chvilku připojit na internet, třeba tam bude. A taky že jo. Vyměníme si hezké řádky, několik virtuálních polibků a popřejeme si krásný večer. Hmm. U nás už to voní. Večeři děláme kolem páté hodiny odpolední, abychom pak stihli ještě pohádky. Po zavolání, že už je teda vše hotovo, se pádím převléci opět do něčeho slavnostnějšího. Štědrovečerní večeře se odehrává ve veselém duchu. Rybí polévka je excelentní, kapřík jedinečný a bramborový salát delikátní. No prostě, večeře jak má být. Naštěstí už se k nám dostal takový výrobek jako myčka nádobí, takže to špinavé nádobí je v rychlosti uklizeno a my se můžem vrhnout ke stromečku. Maminka má proslov u jídla, takže rozdávání dárků padlo jako každý rok na tatínka. Pro jistotu odsuneme stůl, abychom při nedočkavém rozbalování nepřišli k újmě na končetinách. Vše proběhne bez problému. Každý člen rodinky je spokojený. Někdo to dává najevo nadšenými výkřiky, někdo sedí a nevěřícně kulí očka. A na řadu přicházejí pohádky. Abych završila tento významný den, tak jako na začátku, tak si naliji sklenku bílého vína a je mi báječně. A ještě potom, kdy slyším svého miláčka, jsem ten nejšťastnější človíček pod širým nebem. Je mi nepopsatelně krásně. Jsem mezi svými blízkými, mám střechu nad hlavou a nic mi nechybí.

 

A proto snad jen. Mějte se rádi a prožijte vždy krásný nejen Štědrý den:-)

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode