JEDEN ŽIVOT, JEDEN SVĚT

Výběr běžeckých bot - ASICS GEL ZARACA 2

21.01.2015 20:37

Včera jsem si koupila své nové botky. Teda byly mi koupeny předběžně k červencovým narozeninám. Chápejte, už jsem je potřebovala jako sůl, takže červenec, nečervenec, v květnu je prostě už akutně nutně potřebuju!

Nikdy bych nevěřila, že koupit si běžecké boty bude takový běh na dlouhou trať. Moje představy, že je seženu hned v prvním obchodě, vyzkouším, padnou mi, koupím a půjdu, vzaly za své. Prošla jsem hned několik krámů, než jsem kápla na ty pravé. Dokonce jsem pročetla i několik článků (ano, víc jak jeden :o). Možná by se dalo říct, že už jsem se tedy lehce orientovala, jak při takové koupi postupovat. Po načtení odborných odstavců jsem tedy věděla, že si mám na koupi vyčlenit dostatečně dlouhou dobu, vyrazit nejlíp v odpoledních či večerních hodinách, kdy je moje noha značně použitá a lehce nateklá a hlavně, že si mám vybrat opravdu ty, které mi co nejlíp padnou.

Očima jsem měla vybráno, ale ještě jsem se neodhodlala botu vzít a vyzkoušet. Mohl za to fakt, že jsem se trochu bála a nevrlé dítě v kočárku mě ještě k tomu popohánělo. Vybírat na rychlo je dost stresující situace, to vám povím.

Z knih jsem měla načteno, že je důležité, aby jste se nebáli říct své požadavky. Ale opravdu jsem občas ani neměla chuť něco říkat a raději jsem jen skromě koukala a ani nemukla. Protože pohledy znuděných prodavaček mě opravdu nepřinutily k tomu, abych se jich na cokoliv zeptala.

Takže jsem prošla dva obchody Sportisimo, jeden A3 sport a nakonec Intersport, kde jsem našla ty své vyvolené. V zásobě jsem měla ještě velké sporty v Praze, ale tam se mi opravdu cestovat nechtělo. Přesto jsem byla smířená s tím, že když musíš, tak musíš.

V Intersportu v hypernově jsem si už vybrala kdysi jedny boty a sedly mi skvěle. Nožkám mi slouží už nějaký ten rok a vypadají pořád dobře, takže nebylo pochyb, že by to tady mohlo být konečně to pravé (jak já jsem doufala! A rozbíhající se migréna ještě víc!!)

S ručně sepsaným seznamem doporučených značek obuvi jsem rychle vyrazila k regálu Running. A byly tam! Jejich značku byste na mém skromném papírku nenašly, ale přesto patří mezi doporučené a oblíbené.

Ještě než se dostanu k botkám, tak musím říct, že mě obsluhovala moc sympatická paní. Je teda blbé, že jsme si ji zavolali díky řvoucí a vztekající Marušce (přišla se podívat, co se to na té prodejně děje), ale jsem za to moc ráda. Ochotná, vstřícná a moc milá paní prodavačka. Víc takových!

A které botky jsou tedy ty mé první? Ty, které mi sedly a byly na mojí nožce jako doma? Ty měkoučké, velice pohodlné botky, které mě doprovázejí a budou doufám ještě hodně dlouho doprovázet při běhu.

 

ASICS – GEL-ZARACA 2

Odborné specifikace (zdroj):

Inspirována prvotřídní kolekcí ASICS 33 představuje obuv GEL-ZARACA 2 podporu a zodpovědný přístup k přirozenému běhu. Pata boty je o 10 mm níže a nižší, flexibilnější mezipodešev vám zprostředkovávají jak přirozenější kontakt s podkladem, tak běžecký zážitek. Snížení váhy se však neprojevuje na opoře nohy ani na životnosti. Podélně dělená drážka také napomáhá efektivnějšímu běhu prostřednictvím optimálního umístění nohy od paty až ke špičce. Tlumící systém GEL v zadní části chrání nohu před účinky dopadu při běhu. GEL-ATTRACT se vyznačuje podešví, která je určena pro dokonalý silniční běh.

Když jsem si tyto boty kupovala, tak jsem nevěděla, jaké specifika obnáší a jaké blaho přinese mým nohám. Jediné, co jsem věděla bylo to, že se jedná o kvalitní běžeckou obuv, která je designově moc pěkná, na první dotek lehká a na první nazutí naprosto měkoučká. Gelové prvky v podrážce dělají své a moje nohy se cítily opravdu v pohodlí (téměř jako v bavlnce :o)

Ač jsem to dneska neměla v plánu, tak jsem je musela jít vyzkoušet. Dala jsem s nimi 4,3km a musím říct, že je to rozdíl oproti mým botaskovým stařečkům. Běžela jsem po cyklostezce, která je z betonu, tudíž dopad nohy byl na tvrdo. Ikdyž nejsem takový odborník, abych posoudila, o kolik to bylo pro moje nohy v těchto nových botách přínosnější,tak pocitově to bylo skvělé!

Bohužel mě asi na 3.km začalo táhnout lýtko, ikdyž v tomto případě si nejsem jistá, jestli to nebylo špatným utažením tkaniček. Na jedné straně jsem to měla víc a na jedné míň. Uvidím tedy zítra, neboť pokud mi to výjde, tak se půjdu opět ráno proběhnout. Dodám sem potom další hlášení a průběh kvality těchto botek.

Toť vše k mému prvnímu výběru běžecké obuvi! Doufám, že spolu naběháme hodně km!


 

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode